Currently viewing the category: "Coachning"

Gör din marknadsföring kontextbaserad

Marknadsföring

Enligt en stor undersökning som Adobe har gjort, framkommer följande.

”Marknadsföring i realtid är kampanjernas framtid. Men för att kunna skapa relevant och aktuellt innehåll behöver du stor kunskap om dina kunder.”

Detta är vad du behöver göra:

  • Förstå hur kunderna interagerar med ditt varumärke
  • Översätta data till en tydlig kundbild
  • Övergå från kampanjbaserad marknadsföring till kontextbaserad marknadsföring

Ta reda på följande om dina kunder:

  1. Hur ser dina kunder/följare ut?
  2. Vad vill de?
  3. Var är de (i sociala medier)?

Ett verktyg är CRM – Customer Relationship Management. Om du har ett dito, kan du göra mätningarna direkt i verktyget. Det spar mycket tid och pengar. Dessutom kan du förbereda dig för varje liten del av kundernas behov.

Succé består inte enbart av att skapa smart innehåll på din blogg eller i sociala medier. Det handlar om att tänka om för att få den fulländade marknadsföringen. Planera din marknadsföring och ta med eventuella förändringar i form av olika scenarier.

Skapa dina inlägg för en längre tid och tänk till ordentligt så att dina följare/läsare får upplevelsen av att de tar del av viktig information.

Mitt tips:

  • Mitt mest relevanta tips till dig är att skapa en Aktivitetsplan för sociala medier, bloggar och nyhetsbrev
  • Jämför med min bild nedan
  • Ta dig tid att planera in
  • Tänk igenom VAD du vill säga, VARFÖR och HUR
  • Vilka dagar ska du göra inlägg?
    • Jag har valt att göra ett inlägg VARJE dag i Facebook och på LinkedIn. Sedan gör jag inlägg i omgångar (serier) på samtliga mina FB-sidor och i de grupper som jag administrerar där. Jag lägger ut alla blogginlägg på Pinterest och Google+. En gång i kvartalet gör jag filmer som jag lägger ut på YouTube och som jag sedan länkar till övriga sociala medier eller till bloggen. Ett par gånger per vecka gör jag inlägg på Instagram. Dessa inlägg kopieras sedan med automatik till FB.
  • När ska du blogga?
    • Det är viktigt att veta. Själv har jag tre bloggar per vecka (måndag-onsdag-fredag). Varje måndag har jag en bokrecension eller ett lästips. Onsdagar och fredagar bjuder jag på något speciellt. Det kan vara allt från ett häftigt matrecept till effektivitets- eller skrivtips (som det här).
    • Jag bjuder också in gästbloggare med jämna mellanrum. Det höjer värdet för mina följare – att få läsa om andra, kanske likasinnade.
  • När ska du skriva nyhetsbrev?
    • Jag har valt att skriva ett nyhetsbrev per månad. Varje brev bör innehålla något attraktivt för mina kunder och de bör också få information om kommande kurser och böcker från mig.

Aktivitetsplan för bloggar och inlägg

Hur gör du och vad skriver du om?

Lycka till med din kontextbaserade marknadsföring
Monica Ivesköld
Milord Inspiration (ingår i Resultat Direkt)

 

Gästbloggare Madeleine Blomberg

Madeleine är en av deltagarna i onlinekursen ”Planera ditt skrivande och din marknadsföring”. Här får du ta del av Madeleines gästblogginlägg. Tack kära Madeleine för dina fina vitsord nedan.

Madeleine – en wannabe i gästbloggarljus!

Jag – en författarwannabe – som redan skrivit ett trettiotal böcker som säljer som smör i solsken, naturligtvis. Till exempel Boken om Lilla Mannen och Blomman, Mor Lisas bok del 1 – 3, Mina mödrar på spinnsidan, Röda små stugor, Boken om Barn och deras magiska krafter. Jag är publicerad i några tidningar och medskribent i sådär en fem böcker. Men jag gör som Pippi Långstrump och ljuger lite för det låter roligare så. Bara det sista – efter ”naturligtvis” är sant nämligen.

Alla mina böcker – utom en som är hos lektör – ligger i djup förvaring och väntar på att jag ska organisera mig och blåsa liv i dem. Vissa existerar endast som en idé, men de finns, det känner jag för de jagar mig!

Mor Lisa – eller boken om hur man som släktforskranovis bygger en höna av en fjäder den finns i ett helt exemplar och det är alltid en början.

Sen har jag förstås andra saker jag gör. Jag skriver om Medveten Andning på längden och tvären på svenska och engelska sidor och grupper, coachar och sammanväver folk med varandra. Jag bloggar på FreeFoots hemsida – om min Fotresa.  Har egen Andningspuff – Facebookgrupp för en liten daglig puff i rätt riktning – för den som vill lära sig andas för hälsa och välbefinnandes skull. Så skriver gör jag. Varenda dag.

Och så fotograferar jag förstås. Men det gör ju alla människor idag. Bland annat smygfotograferar jag mina intet ont anande medmänniskor.  Eller helt öppet. Du kan se nedan i min Youtubekanal vad jag hittade på med barnbarnet i Englands alla taekwon-dofoton! Jag kan ha väldigt roligt åt bilder! ”Det ska va gõtt å leva!”

Jag älskar att ta vara på det jag har, lära och lära ut. Därför är jag glad att Monica Ivesköld är allt det jag vill vara i form av produktivitet, effektivitet och ordning! Jag vill såklart att hon smittar av sig på mig så att jag kan organisera upp alla mina tankar och böcker och idéer – och få hjälp att nå ut till världens fyra hörn. Eller i alla fall i Sveriges långa land!

Monica, den kära struktur-människan i mitt liv ser till att vi aldrig har för lite att göra eller saknar instrument att göra det på. Jag önskar att denna kurs aldrig tar slut. Så många glada skratt, så mycket förståelse och tålamod. Och så många gratisprogram att sätta sig in i!! Men först tror jag att jag behöver mer ordning. Hur ska annars en stackars besökare på min blogg få kraft och energi att göra mer av sitt liv?

Det enkla är det stora och brister finns inte om man litar på Livet, har jag lärt mig Det saknas inget. Litar man på Livet, försöker se sig om med tro på det, och ta vara på det man har – då räcker det alltid till ett steg till! Det är rent förunderligt hur långt man kommer med lite kunskap om den skapelse man blivit född i! Visste alla det skulle läkemedelsföretagen troligen få lägga ner pillerrullningen.

Här – http://www.tavarlig.se/  – är sidan som ska fixas till så att den ger tro, hopp och energi! Gå gärna in och ge mig förslag på hur det ska bli krut i den! Med ett steg i taget kommer man fram!

Tack Monica för att du alltid så generöst delar med dig av dina kunskaper på ett sätt som stärker min vision om att nå ut – och ger mig lust och kraft att organisera upp mitt rika inre liv! :) Tack också alla glada meddeltagare varav jag lyckades föreviga några!

Deltagare vid webinar i onlinekursen Planera ditt skrivande

Kram och tack för att du läste mitt pladder! Det ger mig tro på kärleken, tålamodet och mänskligheten!

Med varma kramar på distans

Madeleine

Det finns inte en dag som inte du kan göra något bra av!

I länkarna nedan hittar du mig i full fart!

Mina egna sidor:

Andras sidor:

  • Medveten Andning Grupp https://www.facebook.com/groups/medvetenandning/Andningspuff

 

Dessutom har jag några andra mindre grupper, inom ovanstående områden mest, som jag styr och ställer med Och en som väntar – min förtattarhemsidawww.madeleineblomberg.se. Man ska aldrig ge upp hoppet, eller hur?

 

 

Skapa filmsnuttar som berör

Film som berörVideosnuttarna håller på att ta över världen. De flesta tittar och lyssnar dagligen på YouTube. Många köper ny TV för att kunna knyta an till internet direkt och därmed se YouTube-filmerna. Dessa filmer som håller på att ta över framförallt sociala medier.

Det är inte lätt att nå ut i bruset i sociala medier. Konkurrensen är förödande. Och alla har inte de pengar som behövs för att skapa film. Samma sak gäller för onlinekurserna. Det finns de som satsar 500.000 till 5 miljoner kronor på en onlineproduktion och så finns det sådana som jag, som satsar stort på det pedagogiska innehållet, kärleken till deltagarnas möjligheter att växa och lära.

Vad du däremot ska vara försiktig med är att göra direkta filmer, så kallade LIVE-film, på Facebook och liknande. Om du inte är van aktör framför kameran, kommer du att framstå som en okvalificerad amatör. Det kan skada din verksamhet mer än vad det tillför. Så min kärleksfulla uppmaning är: ”Tänk dig för”.

PitchGör gärna en inspelning av en pitch där du presenterar dig själv. Har du möjlighet, så klipp den i ett program för detta, innan du lägger upp den på YouTube eller i en plattform för onlinekurser.

Träna framför spegelnTräna framför spegeln, många gånger, innan du filmar. Du kan filma med en helt vanlig mobiltelefon, bara du vet hur. Till och med Sveriges Television använder idag mobiltelefoner när de filmar. Det visste du kanske inte?

Lär dig ditt manus utantill. Du kan förse dig med små textsnuttar som du sätter upp bakom kameran och kan läsa på avstånd. Det underlättar. Läs INTE innantill. Titta i kameran och ta kontakt med mottagaren. Var avslappnad. Träna på detta – återigen framför spegeln.

Pitch 60 sekKlocka din inspelning så att den tar minsta möjliga tid. En pitch får INTE överstiga 60 sekunder.

Att lära sig stå framför kameran, bli bekväm med oss själva och hur vi talar, är en konst som du kan träna dig till. Jag vet efter att ha stått som amatörskådespelare och –musikalartist i över 16 år. I början var det fruktansvärt att titta på gjorda inspelningar. Idag bekommer det mig inte.

LeTräna bort dina ”ödemarker”, dvs när du säger ”öööööhhhhh” medan du tänker, exempelvis. Eller gör som jag, klipp bort dem. Träna på att le. Allvarliga ansikten skapar inte lika mycket förtroende såvida du inte talar om sjukdom och död.

Åka berg-o-dalbanaSkaffa dig energi, innan du spelar in.

Din inneboende energi uppfattas av mottagaren.

Den är vägen till samförstånd.

Låt dina lyssnare få åka berg-och-dalbana tillsammans med dig.

Få dem att skratta, ropa, vråla, jubla.

Lycka till med din inspelning!
Monica

Att ge och få feedback

feedback

 

Att ge feedback är en konst. Det gäller att vara rak på sak, att hålla sitt fokus på att låta motparten växa, undvika att slänga skit på någon annan, och ge konstruktiv kritik. En viktig faktor är att aldrig ge feedback till någon som inte vill ta emot den. Vederbörande är då inte mottaglig och det kan leda till konflikt.

Att ta emot feedback är också en konst. Här gäller det att ta emot, smälta och bearbeta informationen som ska få dig att växa. Inte helt enkelt. Minst lilla felsteg från den som ger, kan leda till att mottagaren knäcks. För mig är feedback ”växtkraft” och som sådan måste du (som ger) tänka efter före. Utgå från dig själv och din upplevelse – aldrig från andra eller sladder. Göm dig inte bakom ord som ”det har jag hört att andra också tycker” eller liknande.

All feedback bör börja med orden:

”Min upplevelse är ….”

Ingen kan ta vår upplevelse ifrån oss. Men var saklig. Tala inte om att mottagaren är slarvig eller liknande, för då har du lagt in din värdering. Håll dig till fakta! Skulle du vilja informera personen om att du tycker vederbörande är slarvig, så säg hellre så här, exempelvis:

”När du slänger dina kläder omkring dig på golvet, upplever jag det som att du är slarvig och det stör mig.”

Fortsätt sedan med din önskan (som mottagaren kan strunta i men som du kan förmedla på ett diplomatiskt sätt). Exempelvis:

”…. Och jag skulle önska att ……”

Lycka till inför möjligheten att hjälpa någon annan växa. Någon som vill ta emot din värdefulla feedback. Eller om du får den själv av någon.

Glöm aldrig tacka för den värdefulla feedbacken!

Jag refererar också till denna pod där Pia Lerigon och Johannes Vivers talar om Hur hanterar man kritik(klicka på länken för att lyssna) och där Pia berättar och refererar till min onlinekurs ”Personlig utveckling”.

Lycka till med att ge och ta feedback!
Monica Ivesköld

 

Bra programvara för att testa brutna länkar

Idag testade jag en länk som i sig testade min webbsida. Mycket bra!

Att hitta länkar och sidor som inte fungerar, är en lisa för själen. Jag som bloggare har massor med sidor och kan absolut inte testa dessa i tid och otid. Givetvis har jag små program som testar åt mig. Exempelvis kommer det då ett mail till mig att någon länk har slutat att fungera.

Men jag tänkte att den här länken kunde vara intressant att testa. Den kommer jag att använda mig av fler gånger, kanske halvårsvis.

Jag började med att fylla i adressen till min webbsida och sedan en säkerhetskod. Programmet gick igång och gav mig omgående ett resultat.

Fyll i din URL

Sedan fick jag upp svaret och kunde åtgärda. Så här såg det ut:

Broken links

Jag noterade att jag hade två länkar vilka inte längre funkade att klicka på. De gav då server-responsen 404 vilket betyder att sidan inte längre finns eller är aktuell.

Någonstans hade jag också missat en länk till min tidigare sida för Resultat Direkt. Den har vi plockat ner från servern och således borde den inte finnas med. Nu gav den signalen ”time out”. Men jag vet att sidan inte finns. Mitt tidigare webbhotell såldes och sidan hamnade på en okänd server i England. Den var programmerad med en programvara som var ganska knepig och tidskrävande.

Genom att klicka på koden ”src” fick jag upp sidan i vilken länken var kodad. HTML-koden såg ut så här för en av länkarna:

Scr

Det innebar att jag med en enkel sökning, lätt kunde hitta sidan och därmed gå in i administratörsdelen och radera länken. Superbra!

Programmet (länken) analyserar obegränsat med sidor på din webb. Det är mycket användbart för SEO-optimering. Jag rekommenderar dig att testa. Här är länken till länken.

Optimerade hälsningar
Monica Ivesköld
Milord Inspiration (ingår i Resultat Direkt)

Layout handlar om läsbarhet

Med tanke på min nya bok ”Handbok i textproduktion” som nyligen lanserats, är det viktigt att förstå varför reglerna kring layout är viktigt. Det handlar om läsbarhet. Genom att känna till reglerna, kan du också tillåta dig att bryta mot dem. Grunden för att nå ut till dina läsare är att du vet hur de tar emot ditt budskap.

En stor del handlar om luft. Detta gäller både för textproduktion på papper och digitalt (bloggar, webbsidor och i sociala medier).

En annan viktig del är själva rubriceringen. Den kan du oftast inte påverka lika enkelt på våra bloggar och webbsidor. Här ligger styrningen i formatet. Däremot kan du styra rubriken för dina presentationsbilder, dina rapporter och dina texter i övrigt.

Layout handlar om mall, text och läsbarhet

Här nedan ser du några bilder som vid första ögonkastet kanske ser lika ut. Men så är inte fallet. Notera rubriken och sedan luften runt text och bild. Lägg märke till att rubriken är olika. Raderna är brutna på olika sätt. Det är detta som skiljer proffsen från amatörerna.

Layout jämför 1

Notera rubriceringen nedan! Du ser att den vänstra bilden är bäst med tanke på hierarkisk rubrik och den högra baserat på mer luft.

Layout jämför 2

Vill du veta mer? Få fler tips kring hur du bygger upp din text, skapar dina mallar, blir mer professionell? Då tycker jag att du ska investera i boken ”Handbok för textproduktion”. Där finns allt du behöver veta.

Du kan köpa den direkt av mig (om du vill) och få några kronors rabatt eller kan du köpa den i någon internetbokhandel. Här har du en länk till Adlibris, exempelvis, och länk till Bokus. Vill du köpa den direkt av mig, kan du beställa via den här länken. Då kostar den 300 kronor inkl frakt.

Vill du gå en kurs i ämnet, har vi en onlineutbildning (på 20 veckor) som lär dig allt det som står i boken. Kontakta mig för mer information.

Lycka till med ditt skrivande!

Monica Ivesköld

 

 

Struktur: Skapa en kanon-struktur på 1 timme

Efter att ha varit ute och arbetat med företag och anställda i denna fråga under närmare 30 år, inser jag att vi har ett problem i Sverige. Ett problem som vi hade kunnat bortse ifrån om vi redan i grundskolan hade introducerat barnen i ämnet.

Varför lägger inte lärarna i skolan tid på följande tre viktiga punkter:

  1. Personlig utveckling
    Tala om och påvisa att vi alla är olika och att vi duger trots det
  2. Ta reda på hur varje elevs inlärningsprocess fungerar och lär ut möjligheterna och varför vi behöver lära på ett visst sätt, kopplat till vår hjärna
  3. Visa hur barnen ska strukturera och planera för att orka hänga med i skolarbetet

Jag slutar aldrig att förundras. Är kunskapen i samhället så låg att ovan inte behöver finns i skolplanen?

Låt barnen få göra några små personlighetstester. Alla kan de inte göra eftersom deras hjärnor inte är utvecklade än. Men någon liten test för att synliggöra och öka förståelsen för att kompisarna fungerar annorlunda. Vi talar om kulturella skillnader men glömmer bort personlighetsskillnaderna. Varje gång jag utbildar på högskolan i ämnet, säger de flesta samma sak: Varför fick vi inte lära oss detta redan i grundskolan?

Det finns säkra tester för att synliggöra hur varje individ behöver gå tillväga för att på bästa sätt ta åt sig kunskap. En av de viktigaste är VAK (Visuell-Auditiv-Kinestetisk) testet. Att lära kan vara olika svårt. Men många gånger handlar det om att förstå. Jag har sett framstående personer jobba med barn med lässvårigheter. Där de genom att lära barnen ombilda texten till bilder, kan snabba upp inlärningen och minska dyslexin och dyskalkylin.

När jag är ute och jobbar med effektivitet på företag, får jag ofta höra: Oj, är det så enkelt att spara tid och bli mer effektiv!

Ja det är enkelt – om du vet hur du ska göra. Att strukturera tar oftast inte mer än en timme. En värdefull investering i ditt liv. Du måste bygga upp all struktur homogent, dvs den ska se lika ut i e-posten, i datorn, i bokhyllan och i hjärnan. Grunden är enkel. Du måste ta reda på vilka dina viktigaste arbetsområden är. Sedan lägger du upp detta i strukturen.

Enligt forskningen vet vi att du ALDRIG bör ha mer än 7 nivåer. Men undantag finns. Jag har 8 nivåer men den 8e är själva mailarkivet.

Struktur på 1 timmeSå här ser min struktur ut och det har den gjort de senaste 15 åren. Gissa om jag har lätt för att hitta gamla dokument. Det kan vara undermappar som kommer och går, beroende på att mina uppdrag/projekt förändras och därmed har olika namn.

Hur tror du min bokhylla ser ut? Eller mitt hängmappsskåp?

Givetvis är det strukturerat på samma sätt. När jag tänker uppdrag (eller projekt) finns det inget annat. Vad som sedan är undermappar under respektive kan variera beroende på årtal.

Så lycka till med din struktur! Du kan fixa den på mindre än en timme.

Strukturella hälsningar
Monica Ivesköld
Milord Inspiration (ingår i Resultat Direkt)

 

 

Öka din försäljning – 3 världsledande tips

Jag vet att många tycker att försäljning är både jobbigt och obehagligt. Och givetvis kan jag till viss del hålla med. MEN det beror på hur du ser på yrket försäljning. Många tror och inbillar sig att det är ett yrke tilldelat en viss person, men faktum är att DU och alla andra – oavsett yrke – faktiskt är försäljare. Du säljer in dina idéer till kollegor och kunder, i alla sammanhang. Och gör du inte det, då har du dålig kundservice, vill jag påstå, och är mindre kollegial.

Du säljer också in idéer till din familj, varje dag, år ut och år in. Att säga till ett barn att de inte får slänga skolväskan och kasta skorna huller-om-buller innanför dörren, gör sällan nytta. Hoppas du håller med mig. Redan här måste du sälja in idén att de ska placera sina saker på rätt ställe. Du måste sälja in idén att borsta tänderna till ett litet barn redan från början. Funder över hur du gör det!

Ja det mesta handlar om försäljning. Många gånger tänker vi negativa tankar eftersom vi alla någon gång råkat ut för en enveten försäljare som kränger sina prylar på oss – oavsett om vi behöver dem eller ej. De är en skam för oss alla, men de finns.

Vilka är då tipsen till en lyckad införsäljning? Oavsett om du ska sälja in en idé till ditt barn, din kollega eller en kund. Det handlar om omtanke. Från början till slut.

Tänk på hur ett barn säljer in sina idéer till dig. De idéer som du faktiskt köper. Låt oss ta ett exempel. Du är ute och åker bil. Det är varmt. Barnet där bak säger:

– Jag vill ha glass!

Sedan händer det saker. Antingen blir det ett nej från din sida eller så lyckas barnet få dig att förstå vikten av glass. Kanske får du en hel berättelse om hur viktigt det är att äta glass eftersom det är så varmt i bilen. Eller får du veta att eftersom du är världens bästa mamma/pappa så vet barnet att det får glass för det har varit så tålmodigt hela resan. Eller så kanske det använder någon av dina egna argument och då kan det låta så här:

– Jag vet att det kan vara svårt att stanna här, men om du behöver sträcka på benen eller tanka bilen, så skulle jag uppskatta att få en glass att njuta av för det är både tråkigt och enformigt och dessutom väldigt varmt att åka bil. Tror du att det finns en möjlighet att vi kan stanna till lite längre fram?

Ja, kanske använder inte barnet exakt de orden men innebörden finns där. Och i så fall har de lärt sig av dig. Hur du säljer in dina idéer till barnet.

Summa summarum handlar det om:

  1. Omtanke
  2. Respekt
  3. Hjälpsamhet

FörsäljningDet är de tre viktigaste punkterna i all försäljning. Så om du, precis som jag, kanske är författare och vill sälja en bok till någon, då måste det vara med omtanke, respekt och hjälpsamhet. Inte en egoistisk handling att tjäna pengar.

Och precis så är det i alla sammanhang. Hjälp varandra hjälpa. DET är det som är äkta försäljning, enligt mig.

Leende hälsningar

Monica Ivesköld
Milord Inspiration (ingår i Resultat Direkt)

 

Skapa mall i Excel för att ha total överblick

Jag har sedan början av 2000-talet som certifierad verksamhetskonsult hjälpt många verksamheter automatisera och förbättra sina processer. En del mindre företag har inte råd och ork att skaffa BPMS (business process management systems) vilket annars innebär att alla aktiviteter som anställda gör, blir transparenta och syns i flödet. En del väljer att skapa enklare Excel-mallar för att snabbt skapa exempelvis en offert eller räkna på ett uppdrag, följa upp sina uppdrag/tjänster osv.

I förra veckan var jag ute hos en av mina kunder och skapade en sådan Excel-mall. Det är alltid roligt att sätta sig in i själva arbetsprocessen, deras mål och arbetsflöden. En stor utmaning att lösa och förbättra såväl som effektivisera med hjälp av en mall. Den sparar tid och kraft åt de som använder den.

Genvägar till mallar i ExcelSjälv har jag alltid några användbara mallar som jag ständigt följer upp. De ligger som genvägar på mitt datorskrivbord och jag kan lätt analysera värdena genom snabb tillgång till dessa mallar.

Här finns en mall för alla mina blogginlägg och inlägg i sociala medier. Den underlättar för mig när jag ska skriva blogginlägg eftersom jag redan förberett för alla de rubriker som kan vara intressanta under året.

Statistik i ExcelJag har självfallet en statistikmall i vilken jag följer upp all försäljning, både uppdrag och onlinekurser. Med denna mall ser jag på någon sekund hur mycket som återstår i försäljning under året, för att jag ska nå mitt säljmål. Jag ser hur många offerter jag får in i både pengar och procent.

Det triggar onekligen igång mig när jag ser att mina kunder köper och jag får ägna mig åt min största mission – att få andra att växa.

Min mall för böcker håller reda på varje bok och hur mycket respektive bok genererar i vinst eller – om jag investerat hela beloppet själv – hur mycket jag behöver sälja för att nå ”break even”. Jag ser snittpriset på intäkt per bok.

ProjektmallI Projektmallen som är en sammanställning över samtliga mina böcker och onlinekurser framgår tydligt vilka projekt som är igång, se bild.

Detta gäller både onlinekurser och böcker.

Här ser jag med grönt alla projekt som är klara och med gult de som pågår. Självfallet länkar jag sedan in planerna för respektive projekt i denna sammanställning vilket innebär att jag med ett klick får upp projektplanen för respektive projekt.

Jag rekommenderar dig verkligen att skapa Excel-mallar och lägga genvägarna på skrivbordet. På så sätt tar det dig endast några sekunder om dagen att hålla dig uppdaterad.

Lycka till!
Monica Ivesköld
Milord Inspiration (ingår i Resultat Direkt)

 

 

Du hänger väl med på onlinekursen Planera ditt skrivande?

Du hänger väl med …?

På onlinekursen som startar 28 majPlanera ditt skrivande.

Du får mallar, redigeringsschema, gratisprogram, instruktioner för hur du planerar ditt skrivande så att du verkligen når målet, samt tips på hur du marknadsför det du skrivit.

Här är länken till bokningen (fantastiskt pris för 20 veckor och allt innehåll – endast 1.995 kr). Titta nedan så ser du allt som ingår.

Anmäl dig här, betala handpenningen, sedan faktureras resterande belopp.

Onlinekursen Planera ditt skrivande – upplägg

  • Träffar / Webinar – Max en (1) timme per vecka
  • Råmanus-skrivande och redigering – Max två (2) gånger 1 tim per vecka Gratis Redigeringsschema
  • Handbok i textproduktion – Layout, design och formgivning: Bokning FÖRE den 7 maj, ingår den kostnadsfritt i kursen. Värdet är 300 kronor
  • Vecka 1 – OneNote för research + upplägg marknadsföring
  • Vecka 2 – Struktur för textproduktion
  • Vecka 3 – Projektplan och upplägg i digital kalender
  • Vecka 4 – Underlag för marknadsföring + budget
  • Vecka 5 – Uppstart av marknadsföring
  • Vecka 6 – Handlingsplan för hela projektet
  • Vecka 7 – Storyboard och visualiseringstavla
  • Vecka 8 – Mindmap för ditt skrivande och berättelsen
  • Vecka 9 – Synopsis
  • Vecka 10 – Karaktärsanalys
  • Vecka 11-14 – Råmanus och dokumentdisposition
  • Vecka 15 – Tidslinjer
  • Vecka 16 – Redigering utifrån redigeringsschema och Story Grid mm
  • Vecka 17 – Testläsning
  • Vecka 18 – Pitch för bok/novell med film på YouTube
  • Vecka 19 – Omslag
  • Vecka 20 – Lansering

Varmt välkommen!
Monica Ivesköld
Milord Inspiration (ingår i Resultat Direkt)

 

Visit Us On FacebookVisit Us On LinkedinVisit Us On YoutubeVisit Us On PinterestVisit Us On Google PlusCheck Our Feed