Känslan att hitta ett kvitto på 20 sekunder

Den känslan ….

Min fina kappaNär min nya fina kappa (som kostat flera tusen i inköp) sprack i sömmen bak, fick jag besked att komma in med den i boutiquen Kriss för att få hjälp. Det är onekligen härligt att handla på ställen där service och kundfokus är 100%.

  • Ta med kvittot, sa ansvarig.

Hm, exakt när köpte jag kappan? Troligen i slutet på december, möjligen början på januari.

Jag öppnade mappen med mina räkningar för januari. Och där låg kvittot. Känslan att hitta ett kvitto på 20 sekunder är helt underbar. Vilken kontroll!

Men å andra sidan, det är bland annat struktur som jag jobbar med och har gjort i 30 år. Trots detta är jag inte alltid perfekt, givetvis. Men den här gången var jag det.

Underbara Kriss, fantastiska struktur och känslan av framgång – vilken underbar måndag.

Och nu ska ni få veta vad som hände, när jag kom till butiken.
De frågade mig om jag ville behålla kappan. Klart som korvspad. Jag älskar den ju.
Sedan sa jag att jag egentligen bara ville att de skulle veta att den hade spruckit, för att de skulle kunna kontakta sin leverantör och därmed bibehålla sin annars fina kvalitet. Den lilla sprickan kunde jag enkelt sy ihop själv.

Då visade de sin verkliga styrka. De är bäst på kundvård, helt klart.
Jag fick presentkort på 500 kr att handla för under 2017. Inte illa!

Kriss är ett företag med enormt fin kundvård av sällan skådat slag. Jag är imponerad. Och jag har själv utbildat i kundservice och kundvård i närmare 30 år. TACK, fina Kriss, för er omsorg om mig som kund.

Jag älskar min nya fina kappa som nu får hängas undan till förmån för sommargarderoben. Den är lätt och figursnäll. Pälskanten går att ta av, så den har funkat fram till nu. Perfekt vid mina resor eftersom den inte väger speciellt mycket.

En extra stor eloge till

Kriss

 

Ni är bara bäst!

TACK!
Monica Ivesköld

Tagged with →  
Share →
0 comments
Visit Us On FacebookVisit Us On LinkedinVisit Us On YoutubeVisit Us On PinterestVisit Us On Google PlusCheck Our Feed