Vikten av nyhetsbrev – Vad kan du förvänta dig av ett nyhetsbrev?

Detta är ett inlägg om Nyhetsbrev. Hur många nyhetsbrev får du i veckan? Jag får massor. Ibland kan det bli ett hundratal. Givetvis vill jag inte ha alla dessa, men de förökar sig som löss, ofta med totalt ointressant innehåll eller endast bara säljande. Vissa har jag avbokat säkert 25 gånger, ändå fortsätter de att komma.

NyhetsbrevJag vill gärna ha nyhetsbrev som är värda något, inom de områden som jag själv har valt. Du tycker säkert detsamma. De ska vara som en attraktiv gåva.

Själv skriver jag 1, max 2, nyhetsbrev per månad till ett par tusen kunder och alltid, alltid ger jag något till dessa värdefulla personer, något som ger dem kredit för att de tar sig tid att läsa mitt brev. Under åren har jag gett bort allt möjligt. Det har varit kurser, böcker, mallar, mängder med tips som förenklar, automatiserar eller effektiviserar deras tillvaro.

Vikten av ett nyhetsbrev handlar om att erbjuda ett värde till läsaren. Så om du också skriver nyhetsbrev, tänk på att prata minimalt om dig själv. Berätta underhållande om saker som hjälper läsaren till en bättre vardag. Ge bort berättelser. Utbilda läsaren gratis. Sälj inte! Ge goda exempel och tips.

Här får du tre värdefulla tips av mig avseende dina inkommande nyhetsbrev:

  1. Skapa en regel i ditt mailsystem som gör att alla nyhetsbrev automatiskt går ner i en egen mapp.
  2. Planera in tid för att vittja nyhetsbrevsmappen EN gång per vecka.
  3. Gå igenom dina brev och avboka de som inte ger dig något mervärde.

Testa det som ger dig värde och dela sedan detta vidare till andra som har liknande behov.

Exempelvis kan du dela detta blogginlägg vidare så att andra också får tipset som gör att nyhetsbreven inte stör vardagen.

Lycka till!

Monica Ivesköld
Milord Inspiration (ingår i Resultat Direkt)

Tagged with →  
Share →
0 comments
Visit Us On FacebookVisit Us On LinkedinVisit Us On YoutubeVisit Us On PinterestVisit Us On Google PlusCheck Our Feed