Vill du kommunicera med mig?

Mer än bara ordBoken ”Mer än bara ord: På tal om framgångsrik kommunikation” har lanserats och du kan köpa den direkt av mig eller via nätbokhandeln.

En av tjejerna i boken – Annika Svensson – har tagit sig tid att göra den här filmen som berättar lite mer om boken. En stor eloge till Annika – TACK!

På måndag berättar jag mer om boken och hur du kan köpa den eller rent av gå en onlinekurs i Verbal övertygelse (kommunikation som når ut).

För hur är det egentligen? Hur ofta når du ut med ditt budskap och dina idéer? Jag har ständigt deltagare på mina kurser som berättar om hur hopplöst det är att vara ”profet på hemmaplan”. Har du också märkt det, någon gång? Ibland funkar det bara inte.

Finns det något som du kan tänka på eller förbättra i din kommunikation? Ja, det kan du ta reda på genom bokens fantastiska tips från 28 kvinnor.

Har du upplevt att det kan vara svårt att kommunicera i sociala medier? Konkurrensen är överväldigande. Åtminstone känner jag tusentals personer som tycker så. Kanske är du en av dem. I en av mina kurser (Planera ditt skrivande och din marknadsföring) tränar vi stenhårt på detta. Det räcker nämligen inte att bara skriva. Du måste samtidigt starta din marknadsföring, skapa intresse för vad du gör. Det här blogginlägget är ett sådant inlägg. Kanske når jag ut till dig, kanske inte. Det beror på om jag lyckas göra dig nyfiken eller intresserad. Vår personlighet i kommunikationen spelar en stor roll eftersom vi alla utgår från oss själva. En del är intresserade av att få lära, andra av att få fakta. Några tycker om att vi visar dem, andra att de får träna på saker och ting själva. Vissa är analytiska och behöver tänka i samband med kommunikation. En del är snabba som blixten och vill fatta beslut direkt. Allt detta påverkar din och min kommunikation. Ett av de svåraste begreppen handlar om att du måste utgå från den du kommunicerar med – inte från dig själv. Som du förstår innebär det att du måste släppa dina egna värderingar och föreställa dig den andre personens tankar, känslor och behov. Vilken utmaning!

Fundera över följande frågor:

  1. Varför ska du göra det?
    För att nå ut med ditt budskap, din kommunikation.
  2. Vad behöver du göra för att lyckas?
    Lära dig mer om hur andra tänker, känner och agerar.
  3. Hur ska du lyckas?
    Genom träning och initialt läsa denna bok där vi bjuder dig på ett stort antal möjligheter och tips.
  4. Vad händer om du kan öka din kommunikation och verkligen nå fler personer?
    Jag tror att du genast mår bättre. Du syns, hörs och upplevs. En av de viktigaste förutsättningarna för att du ska trivas och må gott.

Håll ögonen öppna på måndag, då jag berättar mer.

Välkommen!
Monica

Share →
0 comments
Visit Us On FacebookVisit Us On LinkedinVisit Us On YoutubeVisit Us On PinterestVisit Us On Google PlusCheck Our Feed