Currently viewing the category: "Websidor"

Fredagstipset för dig som har webbsida

Idag, fredag, jobbar jag med mina onlinekurser och deltagarnas frågor/svar. Dessutom gör jag lite annat spännande mellan varven.

Som idag, då jag körde en check av min websida för att se om det fanns några brutna länkar som inte WordPress noterade.

Här är länken som jag bjuder på den här veckan:

Kolla dina webbsides-länkar genom att klicka här

Följande fick jag veta. Bra att kolla detta med jämna mellanrum. Nu kan jag gå igenom sidorna (URL) och även koden, för att rensa och fixa. Något som jag varmt rekommenderar alla er som har egna websidor att göra.

Broken links

Här kan du se att jag fått en del 404-fel, dvs servern har inte svarat eller sagt att sidan inte finns. Det finns kod som ger timeout-återkoppling och även en sida som inte längre existerar.

Mer arbete, således, för att rätta till.

Det är mycket intressant information. 1.396 websidor genomgicks av programmet och 9 brutna länkar hittades.

Testa gärna din egen webbsida nu. Lycka till!

Monica Ivesköld
Milord Inspiration (ingår i Resultat Direkt)

 

En vanlig utbildningsdag

Torsd 9 juliEn dag i veckan fokuserar jag på egen utveckling. Den här dagen borde ha varit ”vanlig”. Men trots all planering, rasade allt. Som vanligt började det med att jag ”gjorde” e-posten och checkade av sociala medier. Efter att ha haft datorproblem, är det många mail som måste åtgärdas. Jag som normalt har (vad vi kallar) tom mailbox, har nu en uppsjö att ta tag i. 368 mail som pockar på åtgärd. Puh!

Sedan skrev jag ut dagens recept på lunch som jag hade tänkt fixa, betalade trädgårdskillen för att han fixat i Spanien, hanterade en mängd olika mail från lägenhetsägare i Spanien (som jag var tvungen att åtgärda eftersom jag är vice president med inriktning sekreterare).

Därefter, äntligen, blev det dags för mina utbildningar. Jag har alltför många igång, just nu. Och då menar jag mina egna utvecklingar – inte de onlinekurser som jag kör för andra. Vid middagsdags hade jag äntligen skrivit en del korta små textsnuttar i en av de skrivarkurser som jag går samt svarat på Facebook-inlägg i en annan skrivarkurs som jag går. Nu var det dags att studera spanska. Där stoppade allt. Plötsligt kom jag inte in på kursportalen och trots flera mail till berörda, hände inget. Jag som nu – äntligen – hade satt av tid för egna studier, blev helt strandsatt. Men skam den som ger sig.

Joe DispenzaMed tanke på att jag dessutom går kurser i mental träning och meditation, andningskurs, skrivarkurs för att lära skriva deckare och även en påbyggnad inom sociala medier, beslutade jag mig för att ta ett kurspass i kursen ”Making mind matter” med Joe Dispenza. Avsnittet om att klippa band och besegra mig själv, ligger på tur.

Kapitel 24Därefter blir det skrivarkursens avsnitt 33 som handlar om hur man skriver kapitel 24 i en deckare: ”Protagonist and Team Set Up Antagonist”.

I veckan har jag även lagt upp en del barnstolar etc på FB och Tradera – till försäljning. Några kunder har hört av sig. Barnbarnen är för stora nu för dessa stolar mm, så det är dags att avveckla dem.

Ett samtal till min före detta webhotellsleverantör innebar att jag behövde få mer information om nya webhotellet som nu har tagits över av Telia. Hopplöst när det gäller effektivitet, verkar det som. Det retar gallfeber på mig som är effektivitetskonsult sedan 30 år tillbaka.

Och som krydda på verket, inser jag att vi behöver köpa nytt SPA-lock vilket är en dyr historia. Dags för nya samtal för att se hur vi kan lösa detta.

Ja, min planering för dagen verkar ha krackelerat helt. Men, men … Än finns det hopp!

Vid pennan

Monica

Plugin för att duplicera och klona inlägg i WordPress

WebkursenIdag tänkte jag tipsa er som använder WordPress som verktyg för blogginlägg och websidor. En del av mina deltagare i kursen ”Skapa professionell websida” behöver kanske det här.

Du som är sugen på att gå onlinekursen, som är på fem veckor, kan läsa mer om den här och även boka dig:

”Skapa professionell websida”

Priset är endast 1.500 kronor nu innan vi gör årets höjningar.

Med detta plugin kan du enkelt duplicera dina inlägg.

Detta plugin tillåter dig att kopiera dina tidigare inlägg till nya utkast för vidare redigering.

Hämta plugin

  • Duplicate PostGå till Tillägg
  • Sök Duplicate post
  • Du får upp tillägget
  • Klicka på ”Installera nu”
  • Aktivera tillägget

Använda Duplicate Post

Genom att ställa dig på ett tidigare inlägg och klicka får du upp

Klona en post

Klickar du på ”Klona” får du upp en kopia som du sedan kan redigera i.

Klona en post 2

Sen är det bara att redigera.

Lycka till!

Monica Ivesköld
Milord Inspiration (ingår i Resultat Direkt)

 

 

Att skapa en blogg och websida

En författare, exempelvis, behöver definitivt en blogg och websida. Det är inga konstigheter idag att skapa en egen websida med blogg. Men stöd kan behövas. Därför har vi utvecklat en onlinekurs på 5 veckor som hjälper dig i förfarandet.

Websida o blogg

Hur går det till?

För att installera WordPress behöver du en webserver. Det vanligaste, billigaste och enklaste sättet att komma åt en sådan är att köpa ett konto hos ett webhotell. Kontakta mig så kan jag fixa lite rabatt åt dig på något av de webhotell som jag rekommenderar. Alla webhotell är nämligen inte säkra och har bra support.

Du behöver också köpa dig en domän. Jag rekommenderar författare, exempelvis, att köpa en domän i eget namn. Själv har jag ett antal domäner varav min blogg ligger på monicaiveskold.se (den du är på nu).

Skillnaden mellan WordPress.org och WordPress.com

På WordPress.com kan du sätta upp en WordPress-sida utan att ha webbhotell men du är begränsad till de teman och funktioner som finns där. Allt går således inte att göra. Du kan inte ladda upp egna teman eller installera tilläggsprogram (för säkerhet, sökning, kalendrar osv).

Själv administrerar jag en sådan sida för LinneaSol, vårt spanska bostadsområde. Här kan du se den sidan!

WordPress.com är jämförbart med Blogger eller Tumblr. En hostad plattform som drivs av WordPress.

Däremot om du väljer ett kvalitativt webhotell, köper en domän så brukar de installera upp det ”äkta” WordPress-programmet från www.wordpress.org åt dig. Du behöver således sällan göra något själv mer än logga på och börja bygga din sida.

Tävla och vinn första delen i onlinekursen ”Skapa en professionell Websida”

Vill du tävla? Gå in via länken och motivera varför du ska vinna första delen i kursen. Vinnaren meddelas vid årsskiftet. Du bokar dig INTE för någon kurs utan bokar även för tävlingen.

Här är länken till tävlingen

Lycka till!

Monica Ivesköld
Milord Inspiration (ingår i Resultat Direkt)

 

Skapa bilder för bloggar och sociala medier

Det är inte lätt att få till en bra bild i sociala medier, Facebook, på LinkedIns blogg, i bloggen osv. Det är viktigt att du kollar att din blogg exempelvis arbetar med ett tema som omvandlas för att passa andra typer av media (mobil, iPad osv).

I WordPress har du möjlighet att byta teman under Utseende-menyn. Du kan även anpassa med hjälp av Widgets, dvs små program som hjälper dig bygga upp utseendet och delar på sidan.

En mall kan vara så här:

  • Bildstorlek för mobilen: 820 x 461 pixlar (OBS att bilden behöver vara högre)
  • Omslagsbild i sociala medier/blogg: 820 x 312 pixlar

Du ska alltid göra en bild som är 461 pixlar hög för att den ska passa överallt men fokusera på vad som finns inom höjden 312 pixlar.

Skapa ett gratiskonto på Canva.

Canva

Vill du veta hur du ska göra, klicka här och hämta hem en PDF-fil som beskriver hur.

Canva-instruktion.

På tal om sociala medier, idag kan du tävla och vinna början av onlinekursen ”Nå ut i sociala medier”.

Klicka på länken här och tävla. Vinnaren meddelas vid årsskiftet.

Lyckat till!

Monica Ivesköld
Milord Inspiration (ingår i Resultat Direkt)

Retoriken är viktig när du föreläser

Inom retoriken sägs det finnas tre möjligheter för oss talare att nå våra lyssnare. Dessa tre är:

  1. Undervisa, dvs lär ut något. Du kan förmedla information och fakta som intresserar din åhörare.
  2. Behaga eller glädja, dvs skapa välvilja hos åhöraren som då kanske låter sig påverkas.
  3. Berör, dvs väck åhörarens känslor.

När du föreläser bör du således se till att du uppnår de tre ovanstående punkterna. Detta gäller även om du skapar en pitch, vilket jag förespråkar att alla författare gör exempelvis. Genom att använda dig av ovanstående punkter blir din kommunikation mer effektiv.

Undervisa, behaga, berör

Tillåt möjligheterna vara inriktade på åhöraren!

Dessa är fokuserade på föreläsarens egenskaper, dvs dina.

Sedan har du, vad vi inom retoriken kallar:

  1. Etos, dvs en förtroendeingivande, personlig framtoning som skapar kraft bakom dina ord.
  2. Logos, innebär att du levererar fakta såväl som argument som är relevanta för din åhörare. Formulera dem utifrån åhörarens förkunskaper och förutsättningar.
  3. Patos, är att visa engagemang för ditt ämne (din produkt, tjänst eller idé). På så sätt rycks åhöraren med och blir intresserad.

Om du uppnår ovanstående tre punkter inom retoriken, känner din åhörare sig känslomässigt påverkad.

Då har du skapat ”sann kommunikation”.

Dessa tre sistnämnda retoriska verktyg används alltid när vi skapar en pitch. Vill du läsa mer om hur du skapar en pitch, kan du klicka på länken här.

Nyhetsbrev, bloggar, inläggIdag kan du vinna början av onlinekursen ”Skapa nyhetsbrev, inlägg och bloggar”. Tävla genom att klicka på länken och välja BOKA. Du bokar ingen kurs utan endast själva tävlingen.

Den här kursen är normalt på 5 veckor men du kan vinna en av veckorna. I den stora kursen tipsar jag om gratis-appar som hjälper dig automatisera.

Lycka till med retoriken och möjligheten att vinna!

Retoriska hälsningar

Monica Ivesköld
Milord Inspiration (ingår i Resultat Direkt)

Gravatar för WordPress

Idag har jag skrivit 40.113 ord. Romanen flyter på och nu har jag även påbörjat ännu en bok – en fackbok. Nu har jag tagit mig tid att göra flera olika blogginlägg. Och idag tänkte jag tipsa om en plugin för dig som använder WordPress.

En del av er går eller har gått min onlinekurs ”Skapa professionell webbsida”. Testa gärna att lägga in en gravatar. Instruktionen har du nedan.

En gravatar är en avatar, dvs en bild skapas på dig när du gör en kommentar i en blogg exempelvis. Dessa ställs in i en tjänst som heter ”Gravatar”. Klicka på länken!

Här ser du sidan:

Gravatar

Gör så här:

  • Gå till adressen
  • Skapa ett konto
  • Lägg upp bilden du vill använda

Du kan också göra så här om du har WordPress:

  • Välj denna plugin
    WP User Gravatar
  • Installera nytt
  • Välj Tillägg
  • Installera
  • Aktivera
  • Gå till Settings
    WP User Gravatar 2
  • Lägg in ditt foto
    WP User Gravatar 3

Testa och lycka till!
Monica Ivesköld
Milord Inspiration (ingår i Resultat Direkt)

 

 

 

 

Tänk som en e-handlare – sälj mer online

Ett av MiMs (Marknadsföreningens i Malmö) frukostmöten i våras handlade om lönsam digital försäljning genom att lära av e-handlarnas metoder. Vanligtvis ser vi på kommunikation och försäljning som två vitt skilda områden: medan kommunikatörer utgår ifrån ett mjukare varumärkestänk, jobbar säljare och e-handlare utifrån ett hårdare säljtänk. Men i den digitala världen blir vi alla e-handlare. Och tyvärr glömmer vi ibland bort att vi talar med reella människor i etern. För att lyckas behöver du ha ett holistiskt synsätt.

Du behöver mäta vad dina följare gör på dina sidor

Inte bara att de är där och läser utan få dem till att agera. Mät vad läsarna GÖR på din sida. Mät vad de gör på alla landningssidor. Ta reda på var klicken kommer ifrån.

Jesper FuglsangJag som utbildar och arbetar med digitala kanaler (sociala medier såväl som digitala onlineplattformar för mina 25 onlinekurser), konstaterade att det fanns några viktiga punkter som Jesper Fuglsang, vd för marknadsföringsbyrån Resultify, nämnde. Den allra viktigaste punkten, tyckte jag, var:

  • Varför händer si eller så?
    Det gäller att ha landningssidor till allt och att mäta dem VARJE DAG!

 

Jesper sa bland annat:

”Innan vi agerar som en ’e-commercer’, måste vi agera som en sådan.”

Historien började redan 1994 då Sting sålde en CD via en webbsida, berättade han.

Som ’e-commercer’ måste du mäta ALLT för att kunna optimera hela tiden

Det innebär att du måste börja med att sätta upp kommunikationsmål.

Skapa ett måldokument i vilket du definierar både affärs- och marknadsmål. Definiera sedan värdet av dessa mål. Målen i sig är viktiga men säger inget. Det är ditt ’varför’ som skapar mervärde.

En ’e-commercer’ har metoder för att mäta:

  • CPA = Kostnad per åtgärd
  • CPO = Kostnad per order
  • CTR = Klickfrekvens
  • CPC = Kostnad per klick
  • CPM = Kostnad per minut
  • ROI = Return on investment = Avkastning på investeringar, vilken räknas ut enligt (intäkt – kostnad för sålda varor/tjänster) / kostnad för varor/tjänster

Vad du behöver mäta är bland annat följande, enligt Jesper:

  1. Förstå kundens engagemang och förbättra ditt CTR – VARJE DAG
  2. Förstå kundens vanor och agerande på din site (oavsett kanal) – och förbättra detta – VARJE DAG
  3. Förbättra Marknadsvärdet VARJE DAG (dvs den resa som din kund gör på din site)

Du behöver definitivt bland annat, enligt Jesper:

  1. Förstå kundens behov och därmed skapa innehåll utifrån vad kunderna letar efter på Google
  2. Optimera med SEO (sökmotoroptimering) och skapa landingssidor utifrån dina varumären och erbjudanden
  3. Förbättra din webbsida med mjukvaror som förbättrar den för att uppnå vinster

Leta efter synergier

Jobba med innehållet på dina sidor och rikta det till ”rätt” målgrupp, vid ”rätt” tid och plats.

Ett effektivt tänk är att om målgruppen inte abonnerar på ditt nyhetsbrev, ge dem en påminnelse om att de ska göra detta, exempelvis via facebook.

Tänk effektivt och automatisera rätt

Med andra ord, för att tänka effektivt och automatisera rätt behöver du tänka utifrån effektivitet. Vad betyder det? Här är min definition av vad effektivitet är. Nedanstående gäller även för ’e-commerce’.

Effektivitet

För att du ska fixa detta, behöver du göra en digital handlingsplan som sträcker sig över 12 månader. Planen ska vara nedbruten till små detaljer som du därmed kan pricka av – VARJE DAG.

I planen ska du skriva in värdet för åtgärden – inte bara att något ska göras.

Handlingsplan digital

Lycka till!

Och glöm inte att jag erbjuder onlinekurser i sociala medier, att skapa webbsidor och att skriva attraktiva nyhetsbrev, bloggar och inlägg i sociala medier, exempelvis.

Lycka till med ditt mätande

Monica Ivesköld
Milord Inspiration (ingår i Resultat Direkt)

Hur kan du undvika misstagen kring din webbsida?

Låta någon konsult koda i HTML?

Websidan monicaiveskoldFör ett tag sedan fick jag en förfrågan från en kund. Hon hade en webbsida som administrerades av en konsult. Den började kosta mycket pengar och nu ville hon ta över den själv. När vi, gemensamt, tittade på den visade det sig att den var hårdkodad – ett misstag som många gör utan att förstå eller veta. Smart drag av konsulten. Att ta över den sidan var en utopi för min kund som inte kunde HTML-programmering.

Ska du lägga ut uppdraget att låta någon göra din webbsida, se till att de använder sig av traditionella programvaror som exempelvis WordPress. Då kan du dels byta leverantör/konsult, dels själv ta över när du känner dig mogen för detta.

Namnet på sidan

Jag har under åren lagt ner många webbsidor. En del av dem har jag lagt ner eftersom jag har haft för få besökare till sidan. Som ägare till två företag; Milord Inspiration och Resultat Direkt, var det ganska självklart att jag skapade sidor med företagsnamnet. Efter något år visade det sig att mina kunder kände till mig – inte mina företag.

Många vet vem Monica Ivesköld är, men alla vet inte att jag har ett företag som heter Milord Inspiration som i sig ingår i ett paraply som heter Resultat Direkt.

Ska du skapa en sida rekommenderar jag därför att du använder ditt namn.

WordPress.com kontra WordPress.org

Som administratör för en webbsida på WordPress.com och som utbildare i att skapa webbsidor, kan jag verkligen rekommendera att du väljer WordPress.org. WordPress.com är en gratis plattform och som sådan begränsad. Du kan göra grundläggande saker på denna men inte knyta till finesser.

Här kan du se den sida som jag idag administrerar på gratisplattformen WordPress.com:

Länk till sidan

LinneaSols sida

 

Vill du lägga in vissa appar och göra lite mer avancerade saker, rekommenderas att du använder WordPress.org men då krävs det att du anlitar ett webbhotell. Och det i sig kostar givetvis pengar.

Ändå tycker jag att du – som har eget företag – borde satsa på detta. På samma sätt som att jag rekommenderar att betala för en ordentlig webbadress, gärna i Outlook via en server. Det är betydligt säkrare och ger en annan signal kring ditt varumärke.

Det finns även ett antal andra gratis webbsidesplattformar. En av dessa är Wix, som jag själv valde en gång i tiden och fortfarande utbildar i. Jag valde Wix för att göra en e-handelsplattform. Det kostade multum och gav inte alls så mycket som jag hade tänkt. Förra året la jag därför ner den. Wix är således gratis så länge du kör på deras plattform men när du kopplar till din egen domän, kostar det pengar. Och vill du dessutom skapa e-handel, flyger tusenlapparna iväg.

Och tillhör du dem som har företag men ingen webbsida, överhuvudtaget, då behöver du verkligen tänka om. En webbsida är idag som ett digitalt visitkort. Syns du inte – finns du inte! Så enkelt är det. Du kan inte springa ifrån verkligheten och idag finns den i sociala medier, där webbsidan och kanske en blogg är en stor del.

Hur kan du tänka annorlunda?

WebsidaEtt sätt är att själv skapa din webbsida. Det är inte svårt men kräver initialt lite tid av dig. Du behöver lära dig hantera programmet (WordPress) och skriva text samt lägga in bilder.

Detta kan du lära dig på fem (5) veckor om du går min onlinekurs. Vill du veta mer? Hör av dig till mig via mail eller boka dig för kursen på den här länken:

Skapa en professionell webbsida

Lycka till med din sida!

Monica Ivesköld
Milord Inspiration (ingår i Resultat Direkt)

 

 

 

 

Ny kurs ”Skriv attraktiva nyhetsbrev, bloggar och inlägg i sociala medier”

Blogga

Idag vill jag slå ett slag för vår nya kurs ”Skriv attraktiva nyhetsbrev, bloggar och inlägg i sociala medier”.

Den 4 mars startar vår nya kurs.

Jag kommer att lära dig hur du bygger upp alla nyhetsbrev, bloggar och inlägg i sociala medier för en lång tid, kanske rentav ett helt år. Du får massor med användbara verktyg av mig, verktyg som inte kostar dig något. Du får lära dig automatisera så arbetsinsatsen blir mindre än vad du hade tänkt.

Just nu har vi ett specialerbjudande. Du får kursen för endast 1.500 kronor inkl moms OCH dessutom ingår webinarier helt utan kostnad (normalt kostar webinar ytterligare 1.500 kronor). Ordinarie pris för en liknande kurs brukar ligga på ca 10.000 kronor.

Möjlighet att påverka kursen finns också. Häng med! Varmt välkommen!

Anmäl dig här:

Onlinekursen ”Skriv attraktiva nyhetsbrev, bloggar och inlägg i sociala medier”

Vilka förväntningar kan du då ställa? Jo att få tips om hur du ska strukturera upp dina inlägg och bloggar, skapa förutsättningar för att locka läsaren och schemalägga dina bloggar och inlägg i sociala medier.

Är du riktigt flitig kan du skapa inlägg för ett helt år framåt.

Du kommer att få lära dig exakt VAD det är som fångar en större publik. Några tips får du redan här:

  1. Attraktiva rubriker
  2. Spännande text
  3. Häftiga bilder

För att skriva bloggar, krävs att du vet vad du talar om. Att skriva text handlar om att nå ut i skrivprocessen. För att göra detta måste du ha:

  1. Mål för ditt skrivande och din målgrupp
  2. Skapa känsla baserat på upplevelser för läsaren
  3. Få läsaren att tänka vidare och därmed fatta beslut

Ovan gäller både för bloggar, inlägg och nyhetsbrev.

I onlinekursen kommer vi att diskutera:

  1. Hur du strukturerar och spånar
  2. Hur du planerar
  3. Textinnehåll och hur du kan jobba med detta

Det gäller att veta VAD du ska skriva VAR du ska skriva det och NÄR det ska lanseras. Med andra ord behöver du tänka ”projekt”. Som internationellt certifierad PMI-manager (Project Management Institute), kan jag ge dig de tipsen. (Det visste du kanske inte att jag var?)

Här ser du ett av mina gantscheman över blogginlägg i februari. Du får lära dig göra sådana scheman. Du kommer att få tips om var du kan hitta information för dina inlägg och hur du med hjälp av en metod som kallas ”Nockout” kan bygga upp dem.

Gantschema

Onlinekursen Skapa attraktiva nyhetsbrev, bloggar och inlägg

Du får lära dig skapa attraktiva nyhets­brev, bloggar och inlägg, via videofilmer och instruktioner. Du får grundläggande tips för att öka kommuni­ka­tionen så att du når ut med ditt budskap. Målet är att du ska ha skapat alla nyhetsbrev bloggar och inlägg för lång tid framåt – kanske ett helt år.

Du får lära dig att:

  • Skapa attraktiva nyhetsbrev med hjälp av ett program som är gratis upp till 2000 mottagare
  • Öka kommunikationen och nå ut med ditt budskap
  • Skapa blogginlägg som din målgrupp vill läsa
  • Skapa inlägg i sociala medier, med inriktning mot målgrupp
  • Skapa fyndiga rubriker – som slår
  • Hantera bilder i sociala medier mm

Förkunskaper 

  • Inga

Tidsåtgång

5 veckor är den digitala kursen och du har tillgång till plattformen och övningarna lite längre, så att du hinner repetera.

Genomförande

Utvecklingsprogrammet innebär att du arbetar utifrån övningar i form av filmer och instruktioner. Dessa finns på en plattform som du får inloggning till. Du ar­be­tar i ”skarpt läge. Utvecklingen sker direkt i din dator. Vi varvar teori och prak­tiska övningar för att få ett snabbt och bestående resultat.

Via webinar stämmer vi av – varje vecka – och ger varandra inspiration.

Hur?

Du loggar in i studieplattformen där det finns ett nytt avsnitt med övningar varje vecka. Varje modul innehåller video­filmer, pre­sentationer, filmade instruktioner, övningar mm. Du får även mallar som underlättar och tips om gratisprogram för att kunna automatisera. Du studerar i din egen takt under 5 veckor. Du får lära dig automatisera och schemalägga dina inlägg så att du slipper tänka på hur du ska få ut dem. På så sätt kan du begränsa din tid i sociala medier. Du kommer att njuta av ditt resultat.

 

Du kommer exempelvis att få jobba med:

  • att skapa en individuell mindmap – utifrån direktiven – för dina blogginlägg, nyhetsbrev och inlägg i sociala medier
  • att skapa en aktivitetsplan som synliggör lansering och schemaläggning av bloggar, nyhetsbrev och inlägg i sociala medier
  • att skapa dispositioner som gör det enkelt att bygga upp och länka via hyperlänkar till andra program för redigering
  • att skapa inläggen utifrån övningarna samt lära dig lägga upp sändlistor och mallar i MailChimp för nyhetsbrev
  • att skapa blogginlägg och inlägg i sociala medier i form av serier och knyta ihop dessa
  • att automatisera med hjälp av gratisprogram och systematiskt arbete för korsbefruktning mellan de sociala medierna

 

Sugen? Det hoppas jag. I så fall ses vi på kursen den 4 mars. Välkommen!

Monica Ivesköld
Milord Inspiration (ingår i Resultat Direkt)

 

Visit Us On FacebookCheck Our FeedVisit Us On LinkedinVisit Us On YoutubeVisit Us On Pinterest