Var vill du synas med din bok?
Det är viktigt att synas. Du bör välja platsen med omsorg. Var finns din målgrupp?
Ibland måste du kanske även delta i mässor och andra event för att synas. Vilka ska du satsa på?
Ska du kontakta bokhandeln? Annonsera i någon tidning?
Det gäller verkligen att fundera över hur du ska nå ut. Och jag menar inte att du ska spamma med ditt budskap. Tänk på att ständigt förnya det. Du kan inte lägga ut samma bild om och om igen. Det tråkar ut läsarna. Gör ett större material där du har många olika bilder. Låt dina läsare få vara med och dela vad som händer med dig.
Just nu bearbetar förlaget exempelvis omslaget till min tryckta roman. Den kom i juli i ljud- och e-bok. Då så omslaget ut så här.
Om du klickar på den här länken – Porten till friheten – når du Bokus sida. Strax under bilden står det ”Provlyssna”. Klicka där. Då får du höra början av min roman.
Porten till friheten – ljudbok
Här kan du se omslaget för den tryckta boken som kommer inom kort.
Detta är något som jag gärna dela med dig. Nu väntar jag andaktsfullt på att få se hur omslaget till den tryckta boken blir. Det ska vara liknande det som finns på e- och ljudboken.
Och innan jul lär de släppa min tryckta roman. Oj så spännande detta är.
Samtidigt har jag skickat iväg mitt fackboksmanus ”Börja skriva framgångsRIKT” till ett antal förlag. Jag hoppas innerligt att något av dem är intresserade av att producera min bok. Om inte, kommer jag att själva lägga ut dem med hjälp av print-on-demand-förlaget Books on Demand.
Jag lovar att berätta mer så snart jag vet!
Ha det ljuvligt så länge
Monica Ivesköld
Milord Inspiration (ingår i Resultat Direkt)